Tuesday, April 28, 2009

cintaku kepada MUZIK ♥♫♫♫♫

Skg aku mau crita sal muzik..aku xla arif sgt..cuma kita ble share apa pendapat aku sal muzik k..bgi aku muzik ni adalah utk segalanya..mngapa muzik wujud dalam mcm2 genre??smua ni adalah utk mengisi hidup kita yg wujud pelbagai macam dan ragam ni..hidup kita kn penuh warna-warni..jadi muzik juga wujud sebegitu..

Dalam hidup ada pelbagai aspek...cinta..gembira..sedih..berjaya..gagal..semagat..percaya..selesa dan mcm2 lgi la...so klo kita perhatikan..smua benda terutma yg melibatkan emosi boleh dikaitkan dengan muzik..muzik tu ble mngubah segalanya..

So klo kita ada apa2 mslh..muzik ble mngubatinya..juz cari mana2 lagu yg kita suka..dengar n hayati..segala masalah ble selesai..segala kesedihan boleh berakhir..segala kegembiraan akan lebih bermakna..segala kenangan akan segar dalam ingatan..cuma terpulang la setiap individu utk pilih genre2 yg sesuai dengan emosi yg dia alami.

Hidup aku ni sungguh dekat ma sesuatu yg berunsur bunyi-bunyian..setiap benda yg berlaku akan ku raikan dengan lagu..terutama klo sesuatu yg menggembirakan dan bermakna..jadi bila da sunyi2..aku akan dngr lagu2 tu..so aku akan rasa la kenagan yg berlaku masatu..rasa cam segar jak smua ingatan tu kembali..klo rasa xpuas bergembira tentang semua kenangan2 tu..aku pusing la lagu tu banyak2 kali sampai puas..ahaaaaks...aku tau bukan aku jak yg punya tabiat begini kan??mesti ramai jua di luar tu yg sama cam aku..kn kn kn..??

Okei la..jadi mksdnya muzik ada dalam berbagai-bagai warna..sama cam hidup yg ada dalam pelbagai ragam..so kita mesti la slalu meghargai stiap kretiviti muzik yg wujud sbb ia akan sentiasa ada menemani kita samada dalam keadaan sedar tau nda..

SEDAR TAU NDA??CAMANA TU??
okei aku explain ea..
masa sedar tu adalah masa kita tgh dengar lagu tu berkumandang..
dan yg xsedar tu plak lagu xda..muzik pon xda jgk..tapi kita sendiri yg nyanyi lagu tu slow2 dengan pendapat bahawa suara kita tu sedap dan sama cam suara penyanyi sebenar..hahaha

Jadi kesimpulannya....aku.....suka,sayang dan cinta sangat2 kepada muzik.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger